Wspólnoty mieszkaniowe
1. Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz oraz w stosunkach między właścicielami.
2. Obsługa bankowo – księgowa
- otwarcie rachunku bankowego dla wspólnoty i dokonywanie płatności poprzez ten rachunek
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- nadzorowanie opłat wnoszonych przez właścicieli z tytułu zaliczek na poczet utrzymania nieruchomości wspólnej oraz opłat za media;
- opracowywanie naliczeń zgodnie z przyjętymi uchwałami;
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych w sposób umożliwiający zarządowi wspólnoty rozliczenie się z zarządu nieruchomością wspólną, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- rozliczanie właścicieli lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego;
- nadzór nad terminowością wnoszenia opłat przez właścicieli oraz bieżąca windykacja;
- przygotowywanie i wysyłanie do właściwego Urzędu Skarbowego deklaracji podatkowych;
- przygotowywanie projektów planów gospodarczych;
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali.
3. Obsługa techniczna nieruchomości
- bieżące prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego;
- przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości;
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości oraz usuwane drobnych usterek;
- zlecanie usuwania awarii;
- zlecanie wykonania przeglądów okresowych stanu technicznego nieruchomości, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego;
- przygotowywanie projektów planów remontowych;
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych oraz nadzór nad ich działalnością;
- odbiór prac i egzekwowanie uprawnień z tytułu gwarancji od wykonawców robót budowlanych;
- zapewnienie dla nieruchomości dostaw i odbioru mediów- energii elektrycznej, wody, ścieków, wywozu śmieci
4. Obsługa prawna wspólnoty mieszkaniowej
- reprezentowanie wspólnoty w sprawach przed sądami powszechnymi, organami administracji i egzekucyjnymi, w ramach uzyskanych pełnomocnictw;
- udzielanie właścicielom lokali bieżących porad dotyczących funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z m. in. ustawą o własności lokali, ustawą o gospodarce nieruchomościami, kodeksem cywilnym;
- współpraca z zarządem wspólnoty dot. postępowań egzekucyjnych oraz windykacji należności przysługujących wspólnocie;
- opracowywanie wzorów umów zawieranych przez wspólnotę oraz projektów uchwał wspólnoty;
- uzgodnienia stanu prawnego nieruchomości
5. Obsługa administracyjna
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i właścicieli;
- przygotowywanie, prowadzenie i obsługa techniczna zebrań właścicieli;
- przygotowywanie dokumentacji na zebrania;
- współpraca z zarządem w zakresie realizacji uchwał wspólnoty mieszkaniowej;
- zbieranie ofert na ubezpieczenie nieruchomości oraz prowadzenie spraw związanych z ewentualnym dochodzeniem odszkodowania przez wspólnotę;
- zapewnienie właścicielom wglądu do dokumentacji wspólnoty mieszkaniowej, po uprzednim uzgodnieniu terminu;
- składanie do właściwego Urzędu Miasta lub Gminy deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- prowadzenie korespondencji w imieniu wspólnoty mieszkaniowej;
- opracowanie protokołu przejęcia nieruchomości od dotychczasowego administratora oraz ocena kompletności dokumentacji;
- zlecanie dokonania odczytów liczników wodomierzy w poszczególnych lokalach;
6. Utrzymanie należytego porządku nieruchomości- zgodnie z zawartymi umowami.